Posted on

Våren är här och det gäller att vara snabb…

Jaaa, det gäller att vara snabb på våren om man ska sikta nya platser att utforska. En hektisk tid för UE folk.
Vintern går man lite i dvala men självklart är det alltid den bästa tiden för så syns ju allt. Men nu så är det ju så vackert och man kan finna otroligt sköna motiv att fotografera.

 

Tipsen haglar ner men jag tar det lugnt. Jag är inte på jakt, snarare på upptäcksfärd för jag vill inte stressa fram, det ger mig ingenting. Medan alla andra massproducerar övergivet bilder så går jag en stilla tur och ser vad jag kanske finner påvägen!. Jag fick dock ett tips att just gå och detta hållet! Bara järnvägen i sig är ju helt fantastisk! Det lilla samhället uppstod som stationssamhälle åt ett av Skånes otaliga gods. Järnvägen lades ner 1970.

 

 

Järnvägen sträcker sig ganska långt, men det finns inte många skenor kvar , bara bitvis. Men man kan gott se var den brett ut sig! Vi ska tänka på att Skåne har varit ett av det järnvägstätaste landskapen i Sverige, en gång i tiden!

 

 

Delar av järnvägen används till dressinåkning, men få tar sig åt detta hållet, fast jag själv tycker att det är vackrast! Man kan se tydliga spår av gamla bosättningar och övergångar som en gång har haft bom eller grind. Som om tiden stannat! En del används fortfarande av bönderna för jorden runt om är bördig och ger skörd minst 2 gånger om året!

 

 

Perrongen finns fortfarande kvar men gräsbeväxt. Även grunden till stationshuset eller av och pålastningscentralen som de olika godsen i närheten måste ha använt sig av. Kan även tänka mig att det förr fanns nåt större magasin på plats.

 

 

Man ska ta det sakta, för då missar man inget vitalt O.o

 

 

Och se där, där har vi nåt att utforska, va spännande !

 

 

gården

 

Tack för att du tog dig tiden att titta på mina bilder! Välkommen åter 🙂

Om fanfanbabii

Just an Ordinary Person!

7 svar till “Våren är här och det gäller att vara snabb…

  1. Camilla ⋅

    Här satt jag och googlade för att hitta lite till nästa utflykt! Av en slump så hamnade jag här på denna blogg! Undra om det var ödet….. Snyggt och prydligt, alldeles underbart! Camilla

  2. Marlene ⋅

    Tack själv för att du delar med dig av dina fina bilder. Trevlig läsning både med ord och bild 🙂

  3. phocusen

    Om du får några tips i Östergötland får du gärna säga till. Jag älskar att fotografera öde byggnader.

Kommentera

