Posted on

Pyntat Lik, del I

Jag har sett mycket i min dag, men detta torde vara ett av de värsta försöken till bedrägerier man kan skåda!
Eller bara ren och skär idioti!
Du kanske vet vart det är men jag kommer inte Outa detta för det ägs fortfarande av en konkursförvaltare, men inget har skett på flera år!

Vid första anblicken kan detta tyckas vara en helt intakt byggnad men går man närmare så ser man vad som hänt!
Här har polska arbetare utan att egentligen vetat vad de gjort, försökt att lyfta en gammal skola till Lyxboende som senare skulle säljas som bostadsrätter!
Man har påbörjat och kommit ganska långt, men de glömde bort en viktig detalj!

Det finns ju flera anledningar till att denna skola en gång slog igen! Inte bara att befolkningsmängden dalade, utan att fastigheten i sig inte rigtigt höll måttet!
Då bör man kanske ta tag i det först, kanske, ELLER?

Fuktskador är en sak till exempel. I källaren stog det vatten och källarbalkarna var uppstöttade med metall rör. Men på ovanvåningen har de varit i fullgång med att inreda både det ena och det andra.

Här trivdes grodorna utmärkt, men de har väl inget luktsinne kan jag tänka.
Trodde något dött här inne när jag av en händelse fick upp en dörr till källaren.
Jag tvekade flera sekunder innan jag vågade mig in!

Försöken till att putsa upp källararens väggar är ju ganska infantilt när man tänker att dränering FÖRST vore det bästa och hur i helvete de ska kunna få bort denna stanken som genomsyrar hela byggnaden är en gåta! Möglet som krälade överallt gav oss en fruktansvärd hosta.

Fortsättning följer i del 2 som kommer snart!!!

Det var här jag lärde mig att munskydd, ni vet såna där engångs, är ganska bra att ha med sig på sina Ue utflykter.
Nästan lika viktigt som plastfolie, som man kan vira runt ben och armar om man råkar hitta nåt när man har shorts på sig!
Tack Pia för det tipset 🙂

Om fanfanbabii

Just an Ordinary Person!

8 svar till “Pyntat Lik, del I

  1. Peter

    Skrämmande, men föga förvånande. Jag har sett flera liknande försök till kosmetisk upprustning, där både material och arbetskraft hämtats från sydligt eller östligt land. Någon gång har bedrägeriet faktiskt inte uppdagats förrän vintern kom, men då var säljaren inte längre möjlig att nå.

    Ser fram emot del 2 i denna sorgliga historia.

    • Jaaaa, Peter, har också fler exempel!
      Även fast det oftast är Svens entreprenör från början lockas det ju med både billigare arbetskraft och material i från Öst.
      Tror egentligen inte de är sämre hantverkare utan, snarare okunskap från den som köpt objektet/n …
      Detta är urtypen för vad som kan hända….
      Vart tog inspektörer vägen..finns inte de längre? 🙂

  2. Vilket intressant fotoföredrag … men klantiga byggherrar!!

  3. klalin

    Oj. Det här påminner en del om en viss regerings skolpolitik.

  4. Maria ⋅

    Hej! Fantastiska bilder!
    Jag är själv ganska ny på ue. Den här gamla skolan dyker upp på lite olika sidor men aldrig lyckas jag få en hint om var i skåne den finns. Vill så gärna åka dit, förstår att folk inte vill dela med sig av adresser men kanske kan du peka lite åt i vilken riktning bygget ligger? Hade varit väldigt tacksamt!
    Och om du, som jag, bor i skåne vill jag tipsa om en övergiven liten stugby i vellinge kommun… 🙂 Tack för en bra blogg!

    • Hej Maria!
      Självklart kan jag ge dig tipsa dig om vart det ligger 🙂
      Vill dock inte skriva ut det här MEN
      min email är blueperl@msn.com
      så kan jag skicka väganvisning 🙂 Ledsen att jag inte såg detta direkt, min dator har krånglat i 2 veckor nu 🙂
      Låter spännande med Vellinge !
      Och Tack för att du gillar bloggen.
      🙂

Kommentera

