Posted on

Är det någon Hemma ??!!

På grund av de senaste händelserna och historierna jag har läst och hört om, så tänkte jag lägga mig  i debatten.
Vilka historier?
Jo, de där med att man helt plötsligt står hemma i någons kök och tror att det är övergivet eller blir bortjagad av en arg ägare till en fastighet!

Alla VI som sysslar med UE har varit med om liknande händelser.
Alla har vi på ett eller annat sätt blivit så skrämda att vi funderar på att ALDRIG göra om det igen!


MEN JAG som älskar att göra detta kan inte tänka mig sluta!
Detta är också en del av spänningen!


Jag är inte superung längre och kanske kryper jag inte in på ställen där möjligheten finns att jag inte tar mig ut igen..
Men samtidigt fegar jag inte ut längre och vågar mer och mer.

UE har inte alltid varit mitt största intresse, men det är NU!
Då menar jag ALLT med UE, för som jag har sagt tidigare:
Det är som ett gift!


Oavsett om vi ser olika på detta så har vi alla nåt gemensamt, DET ÖVERGIVNA , DET EFTERLÄMNADE , den totala tystnaden som bara en helt övergiven plats kan erbjuda!
Där ingen el surrar, inget vatten rinner förutom regnet från taken, där doften av mossa eller stanken av sura rostiga saker är DET som gör detta till vad det är!


Jag kan längta efter det …. det drar mig ut på vägarna för att hitta mer …

Om fanfanbabii

Just an Ordinary Person!

6 svar till “Är det någon Hemma ??!!

  1. Bra initiativ att du skaffat en ”blondinbella” Blir så mycket lättare att följa dina eskapader då, och för mig som inte sitter med ena benet på fejjan hela dagarna så missar jag lätt mycket i det höga flödet av hink & spade 😉
    Du ger platserna ett högt värde med din presentation och dina ord. Du är du och var glad för det. Det finns så många random, och du är inte en av dem…

    Kram från Tegelmannen

    • Tack Jonas, jo jag försvinner som du i skvalpet på ciggarett fimpar, däckade myror och en och annan ruin som egentligen inte platsar i sammanhanget.
      Men DET gör dina alster….
      Skulle vilja på att tacka för din blog med för som jag har sagt tidigare…Historia och fabrikshistoria har aldrig varit ett intresse, men detta har du skapat hos mig och det tackar jag för…Jättespännande 🙂

      kram från den nya “blondinbella” hehehehehehe

  2. Jag delar ditt intresse, och är nyfiken på allt som är övergivet.
    Sedan jag flyttade till Västergötland, från Skåne, hittar jag nästan inte något längre. Vet inte om det beror på att det inte finns, eller på att min syn inte längre registrerar, men säkert är att jag nu ska söka mer aktivt.

    Trevlig blogg du har, som ska bli spännande att följa.

    Peter

    • Peter Hoff!
      Du hittar massor i Skåne…Följ min blog men DU… du är
      väl med i Fb gruppen Övergivna platser väl?
      Där hittar du också massor av spännande och kan lägga upp dina egna grejer 🙂
      Kan börja att rekommendera en bra och lite vägledande sajt som uppdateras ganska ofta….fast du har säkert redan sett den….
      http://www.tilltradeforbjudet.se
      eller så förståss på Jan Jörnmarks sida…..
      http://jornmark.se/
      (dessa har du säkert checkat men utöver detta finner man massor :=)

      • Ja, de sidor du rekommenderar besöker jag ofta.

        Som Skåning vet jag att det finns mycket att hitta i Skåne, men sedan en tid tillbaka bor jag i Västergötland, och här lyckas jag inte hitta särskilt mycket. Sökandet fortsätter dock.

        Ska genast gå in på FB och söka fram gruppen Övergivna platser. Tack för tipset!

  3. Ibland läser jag som en kratta och jaaaa, hitta gruppen!

Kommentera

